У КАУ стартує курс «Управління стартапами в галузі глибоких технологій»
За чотири роки війни українці здобули важливий скіл — уміння швидко змінюватися, знаходити нові ідеї, рішення й підходи. Створюють і впроваджують нові технології, зокрема, Deep tech стартапи, бізнеси, що виникають на основі проривних технологій у таких сферах, як штучний інтелект, біотехнології, нові матеріали, енергетика, квантові рішення чи кліматичні інновації. Місія Deep tech стартапів — не просто створювати продукти, а й вирішувати складні глобальні виклики за допомогою науки і технологій.
Опанувати ази підприємницького мислення й навчитися виводити нові продукти на ринок команди Deep tech стартапів зможуть під час навчання на курсі «Управління стартапами в галузі глибоких технологій» (Management for Deep Tech Startups), який стартує в Київському академічному університеті в рамках проєкту проєкту Knowledge Rise.
Про те, кому стане в пригоді цей курс, розповідає його автор, доцент кафедри менеджменту інновацій Київського академічного університету Максим МАРЧЕНКО.
«Цей курс розроблено для дослідників, інженерів, аспірантів і молодих інноваторів з усієї Європи, які прагнуть зрозуміти, як наука може стати основою для створення нових технологічних компаній», — пояснює науковець.
Курс складається з шести логічно пов’язаних лекцій, які проводять учасників через усі етапи розвитку deep tech стартапу — від ідеї до масштабування бізнесу.
«Спершу ми розглядаємо, що таке deep tech, чим такі компанії відрізняються від звичайних ІТ-стартапів і чому вони є рушіями інноваційної економіки, — продовжує розповідь пан Максим. — Далі говоримо про перехід з лабораторії на ринок — як оцінити готовність технології до комерціалізації та подолати «долину смерті». Наступна тема присвячена підприємницькому мисленню та формуванню команди, адже навіть найкраща технологія потребує сильних людей, які здатні її реалізувати. Потім учасники дізнаються, як розробити бізнес-модель, сформувати унікальну ціннісну пропозицію та знайти перших клієнтів. П’ята частина курсу зосереджена на інтелектуальній власності та стратегіях виходу на ринок, що є критично важливим для наукових стартапів. Завершальна лекція присвячена фінансуванню та масштабуванню — від грантової підтримки до залучення венчурних інвестицій і розвитку партнерств».
Головна перевага курсу в тому, що він поєднує науку і бізнес. Викладач не тільки розкаже про підприємництво, а й на конкретних прикладах пояснить, як наукові ідеї можуть стати комерційно успішними, зберігаючи при цьому дослідницьку цінність.
Курс — хороша нагода зрозуміти, що таке deep tech бізнеси, чим вони відрізняються від звичайних стартапів, дізнатися про ризики й переваги бізнесів, які мають довший цикл розвитку, але й набагато більший потенціал впливу.
Лекції поєднують академічну глибину та практичний підхід: слухачі мають змогу працювати з реальними кейсами, інструментами бізнес-моделювання, управління інноваціями та фінансування. Водночас курс орієнтований на європейський контекст, адже створений у межах проєкту Knowledge Rise за підтримки EIT HEI Initiative, що відкриває широкі можливості для міжнародної співпраці та розвитку deep tech екосистеми.
«Курс розрахований на дослідників, аспірантів, інженерів і наукові команди, які вже мають технологію, прототип або ідею, але поки не знають, як перетворити її на продукт і вивести на ринок, – зазначає вчений. – Він також буде корисним для інноваційних менеджерів та фахівців технологічних трансфер-офісів, які займаються підтримкою комерціалізації розробок у своїх університетах чи наукових установах».
Після завершення навчання слухачі зможуть оцінювати комерційний потенціал розробок, створювати бізнес-моделі для наукових проєктів, розуміти принципи роботи з інтелектуальною власністю, обирати оптимальні джерела фінансування та ефективно презентувати свої технології інвесторам і партнерам.
Максим Марченко також викладає курси з підприємництва та інноваційного менеджменту й консультує наукові команди щодо створення бізнесів на основі технологій. Тому слухачі курсу зможуть звернутися до нього за підтримкою і менторством щодо комерціалізації своїх ідей.
Запитуємо у науковця: чому йому було цікаво створити саме такий курс?
«Мені цікаво навчати команди стартапів, тому що я бачу, як багато талановитих дослідників в Україні та Європі створюють унікальні технології, що мають величезний потенціал, але часто залишаються «у стінах лабораторій», — відповів він. — Якщо допомогти науковцям розвинути підприємницьке мислення, дати їм інструменти та впевненість, вони зможуть побачити у своїх відкриттях не лише результат дослідження, а й реальний потенціал для створення впливу. Я щиро вірю, що майбутнє європейських інновацій — саме у deep tech. І цей курс — спосіб допомогти зробити перші кроки до цього майбутнього, створити покоління компаній, які змінюватимуть Україну і світ».
Підготувала Світлана ГАЛАТА